Tuesday 16 October 2012

kuih karipap plak...

haa..x lain x bkn,aku men'try' wat karipap lak weekend ari tu.hehe..sgt mncabar kali ni,pada sape yg first time watlah kan..rasa kesabaran aku x kuatlah bila wat kuih ni,payah bebenor..nak masak intinya tu senang je lah,palibg seronok bila sume ckp sedap,uli doh pun ok,tp tang nak kelim eh tu..nauzubillah,mmglah sgt ssh.nyesal x suh laki aku beli acuan karipap,mesti senang,nasib baik mak aku pandai kelim..yg bestnye sume nak cuba kelim,tp hampeh hasil eh,x berseni lgsung,dlm byk2 1 je kelim aku yg menjadi,selebihnye mak yg wat.aku gelek tepung je lah.ingatkn leh lah wat minum petang,tpppp...dari kul 4 buat,kul 8 mlm bru leh goreng n mkn..giler lamakan,nampaklah sesangat aku ni bdk baru belajar..wlu pe pun,rasa kuih karipap ku ini sgt sedap ye..so,tanpa segan silu ku tatapkan foto - foto proses membuat kuih karipap ku ini ye..layan je lah ye.huhuhu...
Ini antara bahan - bahan  nak buat inti

ni dah tumis dah,nak tunggu sampai kering
ni dah kering dah..dah siap.
sessi menggoreng karipap
karipap yang dah goreng.Abaikan size ye,mmg ada besar,ada kecik ye.haha.






No comments:

Post a Comment