Tuesday 28 August 2012

Selamat Hari Raya Aidilfitri

Selamat hari raya buat semua umat islam..raya tahun ni aku beraya dengan keluarga mertua aku.Mula-mula terasa sikit sedih jugak sb terbayang suasana beraya kat kampung,dgn ada aktiviti mantainye,masak lemangnye,rendang,kupas bawang,hiris serai,wat kerisik..wahh sume tu terbayang kat kepala aku masa tu..klu aku ada kat kampung,mesti aku turut serta sebok2 kat dapur..memang sgt best! tp x bermakna raya kat umah my mertua ni x best,best jugak cuma x berapa nak meriahlah..keje aku x banyak bila beraya kat sini,masa aku lebih kepada kemas bilik n jaga anak2 je..bahgian masak n kemas umah sume kak ipar,suamiku n ayah mertua ku yang wat..anak-anak buah pn duk lepak2...walaumcmmana pun,suasana raya masih terasa sb ada gak aktiviti potong daging,ayam,wat kerisik wlupun bkn aku yg watkan,aku tgkkk je sambil jaga anak,yelah bila offer diri nak wat,diaorg kata x perlu,so,melanguk jer lah aku ni ha.. raya tahun ni tema untuk keluarga aku warna kedamaian,HIJAU..n wat pertama kalinye musyuk manje ku yg 2 org tu menggayakan baju kurung pada pg raya yer..sgt awesome!..

                                                       Aku,Suami dan anak - anak.

Tppppppppppp!!!!! aku x suka tgk shape badan aku,sgt bam bam..adoiyaiiii..bilalah nak kurus balik nih..aku x sukalah mcm ni..rasa cam dah beranak 4 dah..x pe,aku akan usahakan untuk turun berat badan balik..!!!

No comments:

Post a Comment