Tuesday 20 November 2012

Twin Demam!!!



Alamakkk..benda yang paling ku x gemar berlaku kat anak2..Demam! kesian diaorg demam,malam tadi panas sgt badan.aku dah jadi risau dah,cuti dah x de,klu ada pun mmg x leh nak cuti pun,keje melambak..tawakal je aku..sanggup x tido sampai pagi sb nak jaga suhu badan anak2..kejap2 kang aku check suhu,risau masa aku tido nti suhu naik mendadak.pernah terjadi dulu suhu badan diaorg nak cecah 40.mmg panik aku dgn husband,langkah awal yg aku amik akan 'jaram' diaorg dulu.Jaram ni maksud eh amik towel,rendam ngan air biasa peh tu balut kat badan anak..diaorg nak nangis ke nak mngamuk ke peduli kan,janji suhu turun.Yg sadisnye,dgn2 aku sekali basah lencun!hahaha..pastu bg makan ubat ikut arahan doktor selalunya klu suhu tinggi nih bg 4 jam sekali.bayangkan nak bg 4 jam sekali tu camne..mmg x tido gamaknye!

Anak2 ku tu kalau demam mmg aktif,kite nampak cam tak demam,tp hakikatnye,badan panas..yg parahnye masa nak bg ubat,yg kakak x suka makan ubat,mmg bersilat lah nak suapkan ubat,yang adik plak,pantang nampak botol ubat,mmg dia offer nak makan ubat tu,tp kalau payah sgt,amik ubat peluru,terus masuk punggung..senang citer!Ape2 pun semoga Adeliya & Aressa cepat sembuh ye..nti dah betul2 sembuh kite main menan yer...

No comments:

Post a Comment