Thursday 6 September 2012

Isu sensitif

Dear blog,semalam aku ada perselisihan faham dengan sahabat aku siti aishah..entahlah,aku x tau nak tulis mcmmana,aku x tau salah aku,dia atau keadaan...aku akan copy paste ape yg berlaku semalam,kalau ada yang baca,kamu sendirilah yang tafsirkannye...

  • huh..sgt rindu dan terlalu rindu...Ya Allah..
     ·  · 
    • Cikpah Cikyang likes this.
      • Siti Aishah Kawen jelaaa ayu..!!
        Yesterday at 8:34am ·  · 1
      • Ayumi Amane 
        hahaha Siti Aishah..ko xder topik lain selain kawen ker??..adoyaiii...igt jmpe org trs rapat2 trs nk kawen ker?xkan la..klu cmtu senang je la idop aku..asal xsesuai cerai..pastu jumpe lain ajak kawen..asal xsesuai mntk cerai..cer ko tnya ka
        t aku, aku rindu kat sape..ader bnde lbh pntg dlm idup aku selain kawen la..kawen tuh nnt2la pk..cari calon sesuai dulu bru kawen..hahahaha kn dh dpt setepek dr aku.. btol x Nisa MalekMalissa JefriAryn Ab Ghani, mati pon sorg gak kan..yg nie statement farin..hehehehehehhe
        20 hours ago ·  · 1
      • Siti Aishah Hahahaha..yg ko g up nma ibu2 muda tu npe..?? Aku pon ckp bg pihak "hati nurani" dorg..kahkah..!! Aritu kami jupe kt rumh lissa,farin kta ko dlm di dilema,nk tao apa,dia suh kmi tny ko sndiri..hehe..
        20 hours ago · 
      • Ayumi Amane hahaha..yg tuh ker??? mmg best citer dia..nnt aku citer...mmg nk citer kat korg pon..hot story dear..hahahhahahah
        20 hours ago · 
      • Siti Aishah Btw~depends on niat..klau ko fkir kawen utk cerai,maka itulaa yg terjadi..kita kawen dgn org yg kita x kenal,so risiko sentiasa ada..sbb hidup mati nikah kawen nie kn rahsia Allah..risiko sntiasa ada..apa yg paaaaaling penting,doa doa doa,teruskn berdoa..mudah2an Allah redha dgn kehidupan kita..~..juz nasiht,nk dgr,dgr..x mo dgr, buang jauh2..bye2..nk g kje..(^_^)
        20 hours ago ·  · 1
      • Ayumi Amane hahaha..ko nasihat org mmg terbaek la dear..kate rahsia Allah..aku pon xtau bila..so kita tgu n lihat jerk..
        20 hours ago · 
      • Aryn Ab Ghani Kalau kite org kawen nanti aku bg kad paling 'besar' kt kau ye ecah...xpayah risau...
        19 hours ago · 
      • Malissa Jefri 
        ecah,aku x sokonglah ayat kau tu,x baik ckp camtu kat kawan kite.kadang2 kite perlu gak jaga hati kawan kite yg belum jumpa rezeki (jodoh) tu,wat pe nak guriskan hati dia,kalau kau kat tempat dia skrg ni mcmmana?ape perasaan kau klu aku sen
        diri wat statement mcm tu,betul kata Ayu,kau kene tanya kenape dia rindu,mgkin rindukan zaman2 bujang kite dulu atau dia rindu parent dia.Sebagai seorang SAHABAT,kite sama2 doakan kawan2 kite ni,bukan ke doakan diaorg tanpa pengetahuan diaorg ni lebih baik n cepat makbul.Ayu balas statement kau mcm tu sb mesti dia terasa hati dgn ayat2 kau,isu tu sensitif bagi perempuan yg belum temu jodoh tau.Aku pernah alami ape yg Ayu alami,cuma berbeza keadaan,Aku lambat pregnant tp org dah blame aku mcm2.sakit tau kat hati,tp berkat doa daripada parent,family n kawan2..Allah bg rezeki.Kite tak boleh sesedap mulut je nak bersuara,mungkin sebab kite dah lepas,tp mcm yg kau kata,ape yg berlaku dalam kehidupan kite tu Allah yg aturkan,kite perlu doa,tp kalau doa je usaha tak de,tak dapat jugakkan..jadi,x salah kalau kau guna bahasa yg indah sikit utk nasihatkan ayu,kata2 kau bukan nasihat,tp seakan sindiran.Kau kawan aku,Ayu pun kawan aku jugak,kalau masing2 wat silap,kite yg lain tegurlah,kalau aku pun silap,awal2 aku minta maaf.Pada Ayu,kdg2 kite kene belajar jadi tabah n kuat terima apa2 yg berlaku di sekeliling,cuba sabar ye kawan.
        17 hours ago · 
      • Nisa Malek Aku xde apa la nak cakap.
        17 hours ago · 
      • Siti Aishah Malissa :: mybe aku silap..sorry ayu..Ia mula sbg gurauan,maka gurauan laa penyudahnya..jika take negative,maka negative laa jadinya..juz bg dorongn kt ayu,mudah2an "statement" itu jd doa..hari3 kite push kata perkara tu, insyaAllah,ia men"jd doa..wallah hu alam..
        17 hours ago · 
      • Aryn Ab Ghani Pjgnyelah ceramah lissa nie...benda kecik je jd masing jgn nk t'rasa pulak...tutup buku citer benda lain...
        16 hours ago ·  · 1
      • Malissa Jefri mungkin kat kau positif,kat aku negatif.mgkin yg terbaik kat kau..tp kalau hari2 ckp statement tu boleh bg stress kat org camne plak ek?ape2 pun itu gurauan daripada kaukan.aku tak bergurau n tak pandai bergurau,kalau kau terasa sorry lah ye...aku setuju dgn Aryn Ab Ghani.
        16 hours ago · 
      • Ayumi Amane malissa:thanks kerana memahami..aishah:mmg gurauan..aku phm..cume terasa ati ckit td..xpela..apepn korg kwn terbaik aku..aku terima je..rezeki msg2kan..hehe maafla kat sume ye..huhu xraya dgn korg lg kn..minta maaf dr rambut smpi ujung kaki..selamat hari raya maaf zahir batin..kite 0-0 blik ye..
        16 hours ago via mobile ·  · 1
      • Nisa Malek Yang baik jadikan sempadan yang buruk jadikan teladan, terlajak perahu boleh diundur terlajak kata buruk akibatnya,ibarat menarik rambut dalam tepung,rambut x putus tepung x berselerak.jadikan pengajaran atas keadaan sekeliling,kehidupan kita semua berbeza,but we can share the experience to make our life meaningful and we should learn from others also.we are good friends.(skang baru bole komen petang tadi x kesempatan)
        14 hours ago via mobile ·  · 1
      • Siti Aishah 
        Kwn2 > mybe aku punca sumenya..niat lain,jd lain..niat aku gurau,sbb statementnye "rindu & terlalu rindu",so aku juz ngusik ~ tu yg kuar 1st statement (sila rujuk sndiri) ..bila ayu mention bout kawen cerai,then aku disagree, aku juz nk bto
        lkn statement dia which is kita bkn kawen dgn org yg kita knal,so risiko ttp ada..(Allah kn ada,dgn doa mampu selamatkn sumenya)..suddenly all dis things happen..dgn rendah diri & rsa menghormati korg sbg sahabat ~ aku minta maaf.. & of koz,aku agree dgn nisa..thnx a lot anywy,pasni aku akn lebih berhati2.




        Inilah semua yang berlaku semalam.dan Aishah telah sms sy n kata  kenape aku wat dia macam ni,pada aku,aku bukan nak malukan dia tp aku nak nasihatkan dia supaya berhati2 bila berbicara sesuatu perkara,jgn sampai guriskan hati orang.sikap dia memang suka nasihatkan orang,tapi kalau orang nasihatkan dia semula,kenapa dia tak boleh nak terima...?

No comments:

Post a Comment