Tuesday 6 March 2012

Ada sendu lagi...

Aku masih lagi mood sedih,hari ini adalah Birthday en.husband.Selamat Hari Lahir abg sayang,semoga di hari ulang tahun kelahiranmu ini akan memberi seribu rahmat buat mu.Semoga Allah permudahkan segalanya...

Malam tadi masa En.husband n my twin tidur aku x boleh lena,bila pusing kiri tgk muka hubby,sgt telus wajah dia..tiba2 hati aku terbit rasa pilu..perlahan-lahan airmata menitis kat pipi..panehhh yo raso eh...aku lap sb tkt hubby terjaga n nampak aku nangis...tp air mata ni degil sgt,dah aku lap,dia kuar lagi,siap dgn sedu sedan n hingus lagi...dalam samar2 tu,aku pusing kanan,tgk wajah my twin plak..lagi galak aku nangis...tp syyyyhhh..ibu,tabahkan hati ibu..insyaAllah,kegembiraan akan jadi milik ibu nanti...aku tersentap,terasa cam my twin yg ucapkan kata2 itu pada aku.kebetulan mereka tidor mengadap aku...hmm..airmata masih tak berhenti turun..kata2 abah,lebih menyengat tangkai hati ni....

Aku tak pernah terasa sedih yang macam ni,tp..kata2 abah yg buatkan aku terguris sebegini rupa...walau ape pun aku nak bg tau kat sini Abah aku sebenarnye seoarang yg baik hati,kelakar,peramah n amat penyayang,cuma mlm tadi je karakter dia berubah sikit....sebab isu 'rumah' tu.

Abah bg tau aku semuanya,dan aku dapat tau,bukan dia yg sengaja nak bersuara,tp ada 'dia' yg bersuara...kenape mcm tu?kenape kene macam tu dan kenape harus berlaku mcm tu? ya,aku 'menumpang'.tapi,jgn salahkan suami aku...dia mmg x mau duduk situ sb dia mmg segan,tp aku yg desak husband untuk balik situ...tp kepulangan kami bukan untuk menetap terus,cuma menumpang sekejap untuk redakan kesakitan aku dan twin...aku n twin kene demam panas dan terpaksa duduk dgn mak dlm tempoh seminggu lebih untuk recover demam..jadi kami tak balik umah M.I.L. kat ampangan...klu aku yg sakit x pe,tp kesianlahkat twin,takkan nak ulang alik ampangan - warisan dalam keadaan mereka demam panas...

Sekejap je duk situ,bukan nak 'konker' terus.kami sedar sape kami...tp takkan sampai bg tempoh kot nak duk situ..x pe lah,harta dunia ni sementara jer...SABAR adalah kekuatan kami je skrg ni...tpppp...janganlah salahkan my husband.dia tak bersalah.dia seorang suami yang sangat baik,sangat penyabar..cuma seperti yg aku nyatakan,kami belum ada REZEKI untuk dapatkan umah.

No comments:

Post a Comment